Pitt: “İçine çekildiğiniz başka bir varlık var.”

6peopleBir muhabir bir oyuncuyla röportaj yaparsa, iş genelde kedi-fare oyununa döner. Muhabir oyuncudan röportajın ‘çok satmasını’ sağlayacak cümleler koparmaya çalışırken, oyuncu da belli bir imajı korumaya çabalar.

Newsweek Türkiye‘nin bu haftaki sayısında yayınlanan röportajdaki durum bundan hayli farklı. Anlaşılan o ki, iki muhabir ve altı oyuncunun toplandığı yuvarlak masa söyleşisinde, muhabirlere düşen tek şey ortaya muhabbeti götürecek sorular atmak olmuş. Gerisini, masanın çevresine toplanan oyuncular götürmüş: Bu yılki Oscar’larda En İyi Erkek Oyuncu adaylarından Brad Pitt, Frank Langella ve Mickey Rourke, En İyi kadın Oyuncu Adayı Anne Hathaway, En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu Adayı (ve Heath Ledger karşısında hiçbir şansı olmayan) Robert Downey Jr., ve son olarak En İyi Özgün Senaryo dalında aday olan Happy-Go-Lucky‘nin başrol oyuncusu Sally Hawkins.

Bu blogda anlatılanları andıran bazı kısımlarını alıntılıyorum. Tamamını okumak için tıklayabilirsiniz.

– Newsweek: Peki sen Anne, kendi ismini internette aradın mı hiç?
Hathaway: Hayır.
Langella: İyi bir fikir değil. Acı verici olabilir ve kendini bir şey zannedebilirsin.
Hawkins: Peki “hiçbirine inanmayın” konusunda ne diyorlar?
Downey: A ben şahsen bu saçmalığa bayılıyorum. Kusura bakma, bayılıyorum. Çok matrak. Bazı insanlar desteklerini abartıyor, sanki seni tanıyorlarmış gibi. Diğerleri ise başka şeylerle meşgul ve online sohbet sayfasına gidip karakterin hakkında adice laflar ediyorlar ve bence bunu da bir yerlerden çalıyorlar. Benim böyle bir kusurum var, ama gerçekten eğlenceli.
Pitt: Tanıtım aracı kontrolden çıkmış durumda. Ortada içine çekildiğiniz başka bir varlık var. Gidip mallarınızı satmanız gerekiyor. Bu benim hiç bir zaman barışamadığım bir konu. Eğer bir şova çıkıp özel hayatınızdan bahsetmiyorsanız filminizi desteklemiyor oluyorsunuz. Benim aktörlüğü neden yaptığımla alakası yok.
Langella: Ben bir dinozorum. Bu filme kadar hiç basın danışmanım olmadı. Şimdiyse kendimi korumak zorundayım. Stüdyo her röportaj ve talk şovu kabul etmemi istiyordu. Bana göre bir aktörün sahip olduğu en önemli şey gizem ve tehlike. Ve zavallı aktörler kendilerinden birer parça vermeye zorlanıyor. Bununla her fırsatta mücadele etmelisiniz. Kişisel olarak sizin hakkınızda ne kadar çok şey bilirlerse kamera önünde o kadar az inanırlar.
Pitt: Ama sanırım işleri tamamen bu açıdan yürütmek de imkansız. “Benjamin Button’un Tuhaf Hikayesi”nin yönetmeni David Fincher beş yıl uğraştı. Onun zafer gününü yaşamasını isterim. Yani ortada garip bir çekim ve itici güç var.
Hathaway: Peki, benim bir itirafım var. Kendi adımı Google’da arayıp aramadığım konusunda yalan söyledim. Arıyorum. Bundan utanıyorum çünkü ne kadar korkunç bir şey olduğunu biliyorum.
Downey: Bir dakika, kendi adımı Google’da arıyorum diye kötü mü hissetmeliyim?
Hathaway: Kendini başka konularda kötü hissetmelisin Robert. Bir süre beni gülmekten kırıp geçirmişti. İçinde mizah olduğunu düşünüyordum. Ama son zamanlarda değişti. Bilginin haber olarak sunulduğu yer çok farklı şu an ve bundan çok rahatsızım. Brad, Allah bilir sen en kötüsü ile uğraşıyorsun ve senin söylediğin, göz kırpışın ve bunun anında internetin her tarafında olması…garip bir şey.

_______________


>İlginizi çekebilir:

Benjamin Button’ın Meraklı Kasası (8 Şubat 2009)

09 Şub 2009 tarihinde Yeni Hayat içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

Yorum bırakın